• Kaj je strah

    Ilustracija FAVPNG

Kaj je strah

Otroci spoznavajo pojma strah in pogum, navajajo primere, navezujejo na lastne izkušnje, vrednotijo strah

Starost: 4-6 let
Potek: dve srečanji po 30 minut

POTEK PRVEGA SREČANJA

  1. Priprava:a. Literatura: Weigelt, Udo (2004). Strahica Mona. Ljubljana: Kres.

    b. Gradivo za ustvarjanje: barvice, papir

  2. Branje slikanice in pogovor med branjem
  3. Ustvarjanje

ZAČETEK

Otroci sedijo na tleh v krogu.
Poveste, da se boste pogovarjali o strahu: kaj pravzaprav je strah in česa nas je strah, kako ga premagamo … Povabite jih k branju slikanice. Med branjem jo držite tako, da jo vsi vidijo, in zastavljate vprašanja:

  • Ali je tudi strahove strah? Česa se boji strahica Mona? (str. 1).
  • Zakaj mislite, da se strahica Mona boji otrok? (str. 4)
  • Kaj mislite, da bo zdaj naredila Mona? (str. 5)
  • Koga je strah? Kako to vemo? (str. 7-8)
  • Zakaj mislite, da mama ni videla strahice Mone? (str. 18)
  • Zakaj mislite, da Monina mama ni videla Lenarta in Maruške? (str. 19)
  • Kako se je torej Mona prenehala bati otrok? Kako mislite, da se bo zgodba nadaljevala? (str. 22)

Ideje za ustvarjanje:

  • Otroci naj narišejo, kar jim je bilo najbolj všeč v slikanici;
  • Otroci naj narišejo, česa jih je strah, in povedo, kako bodo strah premagali.

POTEK DRUGEGA SREČANJA

1. Priprava:
a. Gradivo za ustvarjanje: barvice, papir

2. Pogovor
3. Ustvarjanje

ZAČETEK

Otroci sedijo na tleh v krogu. Spomnite jih na slikanico, ki ste jo prejšnjikrat brali, in z nekaj besedami obnovite vsebino. Poveste jim, da se boste danes skupaj pogovarjali o tem, kaj je strah. Pri pogovoru naj upoštevajo dve pravili:

  • ko želim govoriti, dvignem roko;
  • poslušam druge, ko govorijo.

VPRAŠANJA ZA POGOVOR

So v pomoč pri vodenju pogovoru in ni treba, da voditelj upošteva prav vsa. Izbira naj jih glede na vsebinski potek pogovora.

POVEZAVA Z LASTNIMI IZKUŠNJAMI:

  • Ali vas je kdaj bilo strah?
  • Kako ste se počutili, ko vas je bilo strah?
  • Kaj ste storili, ko vas je bilo strah?
  • Kako ste premagali strah?

OPREDELITEV POJMA, NAVEDBA PRIMEROV, ZNAČILNOSTI:

  • Česa vas je strah? Zakaj?
  • Česa se najbolj bojite? Zakaj?
  • Ali se kakšnih strašljivih reči ne bojite? Zakaj?
  • Ali je vse ljudi strah, tudi odrasle? Zakaj?/Zakaj ne?
  • Kako vemo, da je nekoga strah?
  • Kaj mislite, da je pravzaprav strah?
  • Kaj je nasprotje strahu?
  • Kdo je za vas pogumen? Zakaj?
  • Je tudi pogumne ljudi strah? Zakaj?/Zakaj ne?

VREDNOTENJE:

  • Ali je strah nekaj slabega? Zakaj?/Zakaj ne?
  • Ali je koristno, da nas je strah? Zakaj?/Zakaj ne?

MISELNI EKSPERIMENT:

Kako bi bilo, če se ne bi ničesar bali? Ideje za ustvarjanje:

  • Otroci naj narišejo nekoga, ki se jim zdi pogumen in povedo, zakaj se jim zdi tak.
  • Otroci naj narišejo situacijo, ko jih je bilo strah, in pojasnijo risbo.
  • Otroci naj narišejo situacijo, ko so bili pogumni, in pojasnijo risbo.

– Weigelt, Udo (2004). Strahica Mona. Ljubljana: Kres.