Otroci spoznavajo pojma strah in pogum, navajajo primere, navezujejo na lastne izkušnje, vrednotijo strah
Starost: 4-6 let
Potek: dve srečanji po 30 minut
POTEK PRVEGA SREČANJA
- Priprava:a. Literatura: Weigelt, Udo (2004). Strahica Mona. Ljubljana: Kres.
b. Gradivo za ustvarjanje: barvice, papir
- Branje slikanice in pogovor med branjem
- Ustvarjanje
ZAČETEK
Otroci sedijo na tleh v krogu.
Poveste, da se boste pogovarjali o strahu: kaj pravzaprav je strah in česa nas je strah, kako ga premagamo … Povabite jih k branju slikanice. Med branjem jo držite tako, da jo vsi vidijo, in zastavljate vprašanja:
- Ali je tudi strahove strah? Česa se boji strahica Mona? (str. 1).
- Zakaj mislite, da se strahica Mona boji otrok? (str. 4)
- Kaj mislite, da bo zdaj naredila Mona? (str. 5)
- Koga je strah? Kako to vemo? (str. 7-8)
- Zakaj mislite, da mama ni videla strahice Mone? (str. 18)
- Zakaj mislite, da Monina mama ni videla Lenarta in Maruške? (str. 19)
- Kako se je torej Mona prenehala bati otrok? Kako mislite, da se bo zgodba nadaljevala? (str. 22)
Ideje za ustvarjanje:
- Otroci naj narišejo, kar jim je bilo najbolj všeč v slikanici;
- Otroci naj narišejo, česa jih je strah, in povedo, kako bodo strah premagali.
POTEK DRUGEGA SREČANJA
1. Priprava:
a. Gradivo za ustvarjanje: barvice, papir
2. Pogovor
3. Ustvarjanje
ZAČETEK
Otroci sedijo na tleh v krogu. Spomnite jih na slikanico, ki ste jo prejšnjikrat brali, in z nekaj besedami obnovite vsebino. Poveste jim, da se boste danes skupaj pogovarjali o tem, kaj je strah. Pri pogovoru naj upoštevajo dve pravili:
- ko želim govoriti, dvignem roko;
- poslušam druge, ko govorijo.
VPRAŠANJA ZA POGOVOR
So v pomoč pri vodenju pogovoru in ni treba, da voditelj upošteva prav vsa. Izbira naj jih glede na vsebinski potek pogovora.
POVEZAVA Z LASTNIMI IZKUŠNJAMI:
- Ali vas je kdaj bilo strah?
- Kako ste se počutili, ko vas je bilo strah?
- Kaj ste storili, ko vas je bilo strah?
- Kako ste premagali strah?
OPREDELITEV POJMA, NAVEDBA PRIMEROV, ZNAČILNOSTI:
- Česa vas je strah? Zakaj?
- Česa se najbolj bojite? Zakaj?
- Ali se kakšnih strašljivih reči ne bojite? Zakaj?
- Ali je vse ljudi strah, tudi odrasle? Zakaj?/Zakaj ne?
- Kako vemo, da je nekoga strah?
- Kaj mislite, da je pravzaprav strah?
- Kaj je nasprotje strahu?
- Kdo je za vas pogumen? Zakaj?
- Je tudi pogumne ljudi strah? Zakaj?/Zakaj ne?
VREDNOTENJE:
- Ali je strah nekaj slabega? Zakaj?/Zakaj ne?
- Ali je koristno, da nas je strah? Zakaj?/Zakaj ne?
MISELNI EKSPERIMENT:
Kako bi bilo, če se ne bi ničesar bali? Ideje za ustvarjanje:
- Otroci naj narišejo nekoga, ki se jim zdi pogumen in povedo, zakaj se jim zdi tak.
- Otroci naj narišejo situacijo, ko jih je bilo strah, in pojasnijo risbo.
- Otroci naj narišejo situacijo, ko so bili pogumni, in pojasnijo risbo.
– Weigelt, Udo (2004). Strahica Mona. Ljubljana: Kres.