URADNA SPLETNA STRAN PROJEKTA: https://projectsophie.eu/

NASLOV PROJEKTNE NALOGE:  Philosophy with Children for Wider Social Inclusion – SOPHIE

ČAS IZVAJANJA: 15. 12. 2022–14. 12. 2024

PARTNERJI PROJEKTA: 

  • Filozofsko društvo Makedinje
  • Univerza sv. Cirila in Metoda Skopje
  • Nacionalna in Kapodistrska univerza v Atenah
  • Slovensko filozofsko društvo (v sodelovanju s Centrom za filzoofijo za otroke in kritično mišljenje)

SPLOŠNI CILJI:

Glavni cilj je postaviti trdne temelje in negovati ključne veščine, ki so bistvene za zgodnji otroški razvoj in socializacijo.

S skrbno zasnovanimi vajami in diskusijami bodo učenci:

  • razvijali kritično in ustvarjalno mišljenje ter argumentacijske sposobnosti,
  • negovali občutek za čudenje, domišljijo in radovednost,
  • spodbujali delovne navade, ki bodo podprle razvoj analitičnih in metodičnih raziskovalnih pristopov,
  • ustvarili temelje za boljše razumevanje in akademski uspeh pri drugih šolskih predmetih,
  • izboljšali samospoznavanje in samozavest.

Poleg tega je v vsakem učnem sklopu velik poudarek na razvoju socialnih veščin, ki temeljijo na medsebojnem spoštovanju, razumevanju, sodelovanju, empatiji in občutku družbene odgovornosti.

  1. Razvijati kritično in ustvarjalno mišljenje ter argumentacijske sposobnosti:
    • Spodbujati otroke k analitičnemu razmišljanju, ocenjevanju informacij, razmisleku o različnih pogledih ter sprejemanju odločitev na podlagi dokazov.
    • Razvijati njihovo ustvarjalnost s spodbujanjem reševanja problemov, inovativnega razmišljanja in iskanja domiselnih rešitev.
    • Učiti otroke vrednosti zdrave argumentacije, kjer se naučijo spoštljivo izraziti svoje mnenje, ga zagovarjati in upoštevati poglede drugih.
  2. Negovati in razvijati otroški občutek za čudenje in domišljijo:
    • Spodbujati radovednost z uvajanjem novih idej, izkušenj in zgodb, ki vzbujajo občutek čudenja.
    • Omogočiti priložnosti za domišljijsko igro in ustvarjalno izražanje, da lahko otroci raziskujejo svetove in ideje zunaj svojega vsakdana.
    • Spodbujati odprtost do novih izkušenj in idej ter s tem vzgajati vseživljenjsko ljubezen do odkrivanja in raziskovanja.
  3. Spodbujati radovednost in raziskovanje:
    • Narediti učenje dinamično in privlačno, da otroci zastavljajo vprašanja in iščejo odgovore prek raziskovanja in povpraševanja.
    • Zagotoviti orodja in metode za raziskovanje ter jih naučiti, kako zbirati informacije, oceniti vire in oblikovati zaključke.
    • Spodbujati miselnost rasti, kjer je radovednost cenjena kot dragocena lastnost za vseživljenjsko učenje in osebni razvoj.
  4. Izboljšati raven samospoznanja in samozavesti:
    • Ustvariti okolje, kjer se otroci lahko osredotočijo na svoje prednosti in področja, kjer lahko napredujejo, ter tako razvijajo samospoznavanje.
    • Spodbujati dejavnosti, ki gradijo samozavest, omogočajo prevzemanje tveganj, učenje iz napak in napredovanje.
    • Negovati podporno vzdušje, kjer so otroci pohvaljeni za trud in vztrajnost, ne zgolj za rezultate.
  5. Razvijati socialne veščine, ki temeljijo na medsebojnem spoštovanju, razumevanju, sodelovanju, empatiji in občutku družbene odgovornosti:
    • Spodbujati sodelovanje skozi skupinske dejavnosti, ki zahtevajo timsko delo, komunikacijo in skupno odločanje.
    • Poučevati empatijo, tako da otroci prepoznavajo in razumejo občutke drugih, tako med vrstniki kot zunaj njihovega kroga.
    • Spodbujati spoštovanje raznolikosti in pomembnosti družbene odgovornosti pri prispevanju skupnosti in okolju.
  6. Ustvariti temelje za boljše razumevanje in akademski uspeh v drugih šolskih predmetih:
    • Graditi osnovne spretnosti, kot so reševanje problemov, komunikacija in kritično razmišljanje, ki so uporabne tudi na drugih področjih.
    • Spodbujati medpredmetno učenje, da otroci razumejo, kako pridobljena znanja in veščine povezujejo različne predmete.
    • Krepiti pomen učenja kot celostne izkušnje, kjer so čustveni, socialni in intelektualni razvoj med seboj povezani.

NEKAJ FOTOUTRINKOV