URADNA SPLETNA STRAN PROJEKTA: https://projectsophie.eu/
NASLOV PROJEKTNE NALOGE: Philosophy with Children for Wider Social Inclusion – SOPHIE
ČAS IZVAJANJA: 15. 12. 2022–14. 12. 2024
PARTNERJI PROJEKTA:
- Filozofsko društvo Makedinje
- Univerza sv. Cirila in Metoda Skopje
- Nacionalna in Kapodistrska univerza v Atenah
- Slovensko filozofsko društvo (v sodelovanju s Centrom za filzoofijo za otroke in kritično mišljenje)
SPLOŠNI CILJI:
Glavni cilj je postaviti trdne temelje in negovati ključne veščine, ki so bistvene za zgodnji otroški razvoj in socializacijo.
S skrbno zasnovanimi vajami in diskusijami bodo učenci:
- razvijali kritično in ustvarjalno mišljenje ter argumentacijske sposobnosti,
- negovali občutek za čudenje, domišljijo in radovednost,
- spodbujali delovne navade, ki bodo podprle razvoj analitičnih in metodičnih raziskovalnih pristopov,
- ustvarili temelje za boljše razumevanje in akademski uspeh pri drugih šolskih predmetih,
- izboljšali samospoznavanje in samozavest.
Poleg tega je v vsakem učnem sklopu velik poudarek na razvoju socialnih veščin, ki temeljijo na medsebojnem spoštovanju, razumevanju, sodelovanju, empatiji in občutku družbene odgovornosti.
- Razvijati kritično in ustvarjalno mišljenje ter argumentacijske sposobnosti:
- Spodbujati otroke k analitičnemu razmišljanju, ocenjevanju informacij, razmisleku o različnih pogledih ter sprejemanju odločitev na podlagi dokazov.
- Razvijati njihovo ustvarjalnost s spodbujanjem reševanja problemov, inovativnega razmišljanja in iskanja domiselnih rešitev.
- Učiti otroke vrednosti zdrave argumentacije, kjer se naučijo spoštljivo izraziti svoje mnenje, ga zagovarjati in upoštevati poglede drugih.
- Negovati in razvijati otroški občutek za čudenje in domišljijo:
- Spodbujati radovednost z uvajanjem novih idej, izkušenj in zgodb, ki vzbujajo občutek čudenja.
- Omogočiti priložnosti za domišljijsko igro in ustvarjalno izražanje, da lahko otroci raziskujejo svetove in ideje zunaj svojega vsakdana.
- Spodbujati odprtost do novih izkušenj in idej ter s tem vzgajati vseživljenjsko ljubezen do odkrivanja in raziskovanja.
- Spodbujati radovednost in raziskovanje:
- Narediti učenje dinamično in privlačno, da otroci zastavljajo vprašanja in iščejo odgovore prek raziskovanja in povpraševanja.
- Zagotoviti orodja in metode za raziskovanje ter jih naučiti, kako zbirati informacije, oceniti vire in oblikovati zaključke.
- Spodbujati miselnost rasti, kjer je radovednost cenjena kot dragocena lastnost za vseživljenjsko učenje in osebni razvoj.
- Izboljšati raven samospoznanja in samozavesti:
- Ustvariti okolje, kjer se otroci lahko osredotočijo na svoje prednosti in področja, kjer lahko napredujejo, ter tako razvijajo samospoznavanje.
- Spodbujati dejavnosti, ki gradijo samozavest, omogočajo prevzemanje tveganj, učenje iz napak in napredovanje.
- Negovati podporno vzdušje, kjer so otroci pohvaljeni za trud in vztrajnost, ne zgolj za rezultate.
- Razvijati socialne veščine, ki temeljijo na medsebojnem spoštovanju, razumevanju, sodelovanju, empatiji in občutku družbene odgovornosti:
- Spodbujati sodelovanje skozi skupinske dejavnosti, ki zahtevajo timsko delo, komunikacijo in skupno odločanje.
- Poučevati empatijo, tako da otroci prepoznavajo in razumejo občutke drugih, tako med vrstniki kot zunaj njihovega kroga.
- Spodbujati spoštovanje raznolikosti in pomembnosti družbene odgovornosti pri prispevanju skupnosti in okolju.
- Ustvariti temelje za boljše razumevanje in akademski uspeh v drugih šolskih predmetih:
- Graditi osnovne spretnosti, kot so reševanje problemov, komunikacija in kritično razmišljanje, ki so uporabne tudi na drugih področjih.
- Spodbujati medpredmetno učenje, da otroci razumejo, kako pridobljena znanja in veščine povezujejo različne predmete.
- Krepiti pomen učenja kot celostne izkušnje, kjer so čustveni, socialni in intelektualni razvoj med seboj povezani.
NEKAJ FOTOUTRINKOV