Selnica ob Dravi – 23. maj 2022
Izvajalka: Veronika Jakelj | Tutorka/ Didaktičarka/Mentorica: doc. dr. Smiljana Gartner in Maja Vačun, prof. | ||
Skupina: OTO-fibi | Datum: 23. 5. 2022 | ||
Vsebina: Vzgoja, enakost, drugačnost, vsakdanjost | Udeleženci: Člani skupine OTO-fibi |
Splošni cilji:
· Razvijanje kritičnega, refleksivnega, skrbnostnega, kreativnega in sodelovalnega mišljenja, · Razvoj kulture dialoga (izražanje lastnih stališč in mnenj, utemeljevanje, poslušanje in upoštevanje stališč drugih …). · Razvijanje miselnih spretnosti s postavljanjem vprašanj, iskanjem, preverjanjem in potrditvijo hipotez, iskanjem alternativ, primerov … |
Operativni cilj:
· Študenti razmišljajo o pojmu: enakost, drugačnost. · Študenti oblikujejo stališča do drugačnosti. · Študenti oblikujejo stališča do problema zatiranja ustvarjalnosti.
|
Stimul: |
Oblike dela:
Individualna oblika dela (zapis prve asociacije), delo v dvojicah (zapis vprašanj), skupinsko delo (debata). |
Učne metode:
Metoda razprave, metoda pisanja |
Potrebni materiali:
Pisalo, beli papir, računalnik in diaprojekcija. |
ČAS (okvirni) | Dejavnost | UČITELJVA AKTIVNOST IN AKTIVNOSTI ŠTUDENTOV |
1 minuta | Pozdrav. | Pozdrav, zahvala za prisotnost in prvi stik s tem, kaj bomo počeli. |
7 minut | Uvodna aktivnost. | Ogled videa |
5 minute | Zapis prve asociacije ob videnem videoposnetku. | Zapis prve asociacije ob videnem videoposnetku. |
3 minuti | Pojasnitev svoje asociacije. | Vsak član skupine pojasni svojo asociacijo na videoposnetek. |
2 minut | Delitev v pare | Razdelitev članov projekta v pare. |
5 minut | Zapis vprašanj v parih. | Vsak par zapiše eno ali dve vprašanji na ogledan video. Pri tvorbi vprašanj jim lahko kot pomoč služijo napisane asociacije. |
15 minut | Izbira vprašanja in diskusija o njem. | Izbor vprašanja za debato z risanjem zvezdic na list z vprašanjem, ki je članom najbolj zanimivo za diskusijo.
Vprašanja v pomoč facilitatorki pri vodenju diskusije: · Ali je naše življenje podobno sivim likom v videu? V kakšnem svetu živimo mi? · Kaj menite, ali je dobro biti drugačen? Kakšne posledice nosiš, če si upaš biti drugačen? · Kaj pa, če si ne želiš biti drugačen, pa nimaš izbire (npr. invalidi …)? · Zakaj postajamo podobni drug drugem? · Ali se počutimo omejene pri izvajanju vsakdanjih dejavnosti? · Ali se počutimo preobremenjene? (teža otrokove torbe v videu) · Ali obstaja meja drugačnosti, ki je za družbo sprejemljiva? · Ali se vam zdi, da smo enaki, delamo, kar nam je naročeno, in si ne upamo iz kalupa? · Si upamo biti drugačni? Je to v družbi sprejemljivo? · Kaj je pravilna pot, naučiti otroka običajnih, vseživljenjskih stvari ali ga spodbujati k drugačnosti in otrokovi vedoželjnosti? · Kako si razlagate pojem drugačnost? · Ali je konec videa res srečen ali je ta sreča le trenutna? (konec namiguje na trenutno srečo, vendar se bosta lika slej kot prej ponovno vrnila v star življenjski ritem) Vprašanja za vodenje filozofske diskusije: · Ali lahko pojasniš? · Zakaj tako misliš? · Ali lahko navedeš primer? · Ali obstaja tudi kakšno drugačno stališče? · Ali in kaj sledi iz tega? · Kako lahko to veš? · Ali se mogoče kdo ne strinja s povedanim? |
2 min | Evalvacija učne ure | Kaj smo se danes pogovarjali? Ste spremenili svoje mnenje? Kaj vam je bilo všeč in kaj bi želeli spremeniti? |