Selnica ob Dravi – 23. maj 2022

Izvajalka: Veronika Jakelj Tutorka/ Didaktičarka/Mentorica: doc. dr. Smiljana Gartner in Maja Vačun, prof.
Skupina: OTO-fibi Datum: 23. 5. 2022
Vsebina: Vzgoja, enakost, drugačnost, vsakdanjost Udeleženci: Člani skupine OTO-fibi
Splošni cilji:

·       Razvijanje kritičnega, refleksivnega, skrbnostnega, kreativnega in sodelovalnega mišljenja,

·       Razvoj kulture dialoga (izražanje lastnih stališč in mnenj, utemeljevanje, poslušanje in upoštevanje stališč drugih …).

·       Razvijanje miselnih spretnosti s postavljanjem vprašanj, iskanjem, preverjanjem in potrditvijo hipotez, iskanjem alternativ, primerov …

Operativni cilj:

·       Študenti razmišljajo o pojmu: enakost, drugačnost.

·       Študenti oblikujejo stališča do drugačnosti.

·       Študenti oblikujejo stališča do problema zatiranja ustvarjalnosti.

 

Stimul:

Video (https://www.youtube.com/watch?v=PDHIyrfMl_U)

Oblike dela:

Individualna oblika dela (zapis prve asociacije), delo v dvojicah (zapis vprašanj), skupinsko delo (debata).

Učne metode:

Metoda razprave, metoda pisanja

Potrebni materiali:

Pisalo, beli papir, računalnik in diaprojekcija.

ČAS (okvirni) Dejavnost UČITELJVA AKTIVNOST IN AKTIVNOSTI ŠTUDENTOV
1 minuta Pozdrav. Pozdrav, zahvala za prisotnost in prvi stik s tem, kaj bomo počeli.
7 minut Uvodna aktivnost. Ogled videa
5 minute Zapis prve asociacije ob videnem videoposnetku. Zapis prve asociacije ob videnem videoposnetku.
3 minuti Pojasnitev svoje asociacije. Vsak član skupine pojasni svojo asociacijo na videoposnetek.
2 minut Delitev v pare Razdelitev članov projekta v pare.
5 minut Zapis vprašanj v parih. Vsak par zapiše eno ali dve vprašanji na ogledan video. Pri tvorbi vprašanj jim lahko kot pomoč služijo napisane asociacije.
15 minut Izbira vprašanja in diskusija o njem. Izbor vprašanja za debato z risanjem zvezdic na list z vprašanjem, ki je članom najbolj zanimivo za diskusijo.

Vprašanja v pomoč facilitatorki pri vodenju diskusije:

·       Ali je naše življenje podobno sivim likom v videu? V kakšnem svetu živimo mi?

·       Kaj menite, ali je dobro biti drugačen? Kakšne posledice nosiš, če si upaš biti drugačen?

·       Kaj pa, če si ne želiš biti drugačen, pa nimaš izbire (npr. invalidi …)?

·       Zakaj postajamo podobni drug drugem?

·       Ali se počutimo omejene pri izvajanju vsakdanjih dejavnosti?

·       Ali se počutimo preobremenjene? (teža otrokove torbe v videu)

·       Ali obstaja meja drugačnosti, ki je za družbo sprejemljiva?

·       Ali se vam zdi, da smo enaki, delamo, kar nam je naročeno, in si ne upamo iz kalupa?

·       Si upamo biti drugačni? Je to v družbi sprejemljivo?

·       Kaj je pravilna pot, naučiti otroka običajnih, vseživljenjskih stvari ali ga spodbujati k drugačnosti in otrokovi vedoželjnosti?

·       Kako si razlagate pojem drugačnost?

·       Ali je konec videa res srečen ali je ta sreča le trenutna? (konec namiguje na trenutno srečo, vendar se bosta lika slej kot prej ponovno vrnila v star življenjski ritem)

Vprašanja za vodenje filozofske diskusije:

·       Ali lahko pojasniš?

·       Zakaj tako misliš?

·       Ali lahko navedeš primer?

·       Ali obstaja tudi kakšno drugačno stališče?

·       Ali in kaj sledi iz tega?

·       Kako lahko to veš?

·       Ali se mogoče kdo ne strinja s povedanim?

2 min Evalvacija učne ure Kaj smo se danes pogovarjali? Ste spremenili svoje mnenje? Kaj vam je bilo všeč in kaj bi želeli spremeniti?